My First Day Hari Raya Aidilfitri 2010

Salam~

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin
Nak story la sikit pasal raya tahun 2010 ni..
Tahun ni raya jatuh pada hari jumaat,10 hb september 2010
Ni raya ke-22 bagi aku..Rasanya biasa2 jer raya tahun ni..makin lama makin sempoi pulak raya aku.

Seminggu sebelum raya ak dah chow balik kg la. Dah dekat setahun xbalik rumah. Seriously. Last skali ak balik pun time..err...raya tahun lepas?? hehe


So balik awal..tapi ape lagi..kene la pulun kemas rumah..So ak ngan adik beradik aku pun ape lagi..2-3 hari berikutnyer jadi kuli la..kemas rumah luar dan dalam..kemas halaman rumah, korek longkang, cabut pelepah kelapa, sapu daun, racun rumput, tanam bunga, etc..mmg puas ati la hasilnyer rumah jadi bersih berkilat tak berkulat hehe

Esok nk raya nih..baju raya x beli lagi.haha sengal tol. Malam nk raya tuh ak ngan adik2 ak pegi la Ayer Hitam,shopping baju raya..  Aku beli la baju gmbar sotong paul..sotong pon sotong la..tp ak bkn sotong. Kenapa aku beli? sebab dia brang sotong "Paul Smith". Hehehe (Tapi ciplak la..bajet xde wehh)
Baju raya x beli, pakai last year punye jer..muat lagi..kalo budak2 kene la beli baru,setahun jer badan dah besar..
Lepas beli2 tuh xpuas ati lagi, pergi pasar bazaar ramadhan kat kluang pulak..mmg sumpah ramai giler orang. Time aku pergi tu dalam kul 1 pagi lar..Jalan jer xbeli pape pun.haha penat badan jer..tp agak best la biler bersengolan ngan awek2 kluang hehe gatal btol..ish3..xpe..time tu dh xpuasa lagi dah..:p

Esok pepagi bangun, mak dah suruh potong kelapa,nk buat air kelapa nk hidang kat orang marhaban..pagi2 dah kene suruh..so pepagi lagi ade dah monyet panjat pokok (ak suruh pulak adik aku)..
Siap jer,mandi2,smayang sunat raya,balik,marhaban,chow umah atok..lepak smpi bosan..(mmg bosan pun) balik rumah~~

Hari raya ari utk bersuka ria, hari kemenagan umat islam, enjoy tu sikit la..jmpe sanak saudara ok lar.. Tapi makin ari makin xbest pulak raya nih..sama jer..dh naik bosan lak..cuba la ari raya pegi genting ker..fuhh lama dah ak nk g genting tp xdapat2 jer haha

Chow. Ampun maaf kalo de salah silap~
(Internet xde dowh kat rumah..tu yang baru ku meng-update blog..lantak la kan~~)

p/s:  Raya 1st day hujan tmpt aku. Gloomy jer nk raya..isk3..

Comments

Popular posts from this blog

5 benda korang jangan buat kalau datang Saba Restaurant

Awek Cun & Comel: Patut Tegur atau Tidak?

Demam..macamana nak elak dan dapat.