• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Top 5 Games You MUST Have

Posted by Mr Aidil on Tuesday, September 28, 2010 No comments

Salam~

Bosan giler pandang internet sampai xtaw nk buat aper, so buat la satu entry sajer2,
So,entry kali ni pasal game..hahaha yeap..aku memang suke main game :p

Tapi problemnyer, aku pakai laptop,so xbanyak la game yang aku boleh main, mmg cita2 aku suatu hari nanti nak ade satu pc fullset gamer spek..hard disk tera byte, penoh game, dengan graphic card paling latest, RAM besar giler, kipas pasang 4, biar pc tu xkan panas sebab kompom main game 24 jam sehari 7 hari seminggu 365 hari setahun!!

So, setakat laptop Acer Aspire 5580 aku ni..apelah sangat yang dia mampu kan.. So, ni adalah beberapa list game yang ade dalam laptop aku sekarang dan wajib ade sebab ni je yang best kot haha..

1.Warcraft III @ dOTA

Haa..ni memang game wajib yang memang sume lelaki kat dunia ni patut ade dalam laptop or pc diorang, sebab ape?
Sebab game ni memang BEST GILER. Buleh addicted kalo dah start maen bende nih. Aku start maen game ni tahun 2006-2007 la..
Time tu memang giler bende nih, hari2 marathon dOTA, maen 5vs5 dengan AI, start dari kul 8mlm,sampai la 5-6 pagi..pegi kelas,mata masing2 macam panda jer haha..zaman tu mmg gile la..
Hero faveret, mortred!! Aku buleh 1vs5 dengan AI guna mode -dmapnengnnst (aku pilih mortred) dan beat semua hero dalam game tuh..err dalam 90+ hero aku bunuh dan menang bile AI xde hero nak revive hahaha


2.Counter Strike 1.6 @ CS

Sape tak tahu game ni memang bukan gamer la.. Game ni antara game terawal yang pernah aku main, dulu2 time tahun 2001-2003 (aku form1 - form 3) memang game ni tengah naik..buleh kate semua orang (remaja2 baya aku time tu) maen game nih.. Yang bestnyer bile outing,ape lagi,pegi cybercafe la jawabnyer..
Dulu aku leh kate agak pro la..maen sniper,snipe sana sini,tp skrang dh kureeeng..tp sbbkan kenangan dulu2,aku kekalkan game ni dalam laptop aku.hehe







3.Ragnarok Online MMORPG


Yeahh..the MMORPG Online Game, Ragnarok Online, mula kecoh semasa tahun 2001-2005, aku antara yang terawal maen game nih time dia start kuar kat Malaysia, thanks to Komik Gempak yang memperkenalkan game ni kat aku.
Tapi bila dia start kene bayar,guna Daily card, Monthly card, aku dah xmampu dah..tp still,kad daily aku dekat segenggam tangan jugak la dulu..hehe hardcore sehh
Pastu dah xmaen dah..Tup2..wow..rupanyer banyak dah server RO yang leh main free..
Antara free server yang aku maen cam Trinity and SmileRo. Pernah jugak cuba server lain macam MiMo, Frontier Renewal, ngan apetah server filipina tu lagi satu tp sekejap je sbb xbest.


3.Visual Gameboy Advance


Gameboy..game portable yang memang barang paling hot zaman dulu2, kira sape yang ade gameboy time tu memang sah anak orang kaya.
Start dengan Gameboy Color kuar tahun 1998 (aku darjah 4) dan diikuti ngan Gameboy Advance tahun 2001.
So,aku yang cuma anak orang sederhana ni xmampu punyer nak pegang gameboy, dapat jumpe dan pegang pun cukup la time datang kedai game.huhu
Tapi kerana teknologi dah semakin canggih, wujud la Visual Gameboy Advance (VGA) emulator yang membulehkan aku main game2 gameboy di laptop..hehe
Walaupun agak lewat,tp xkesah la kan,asalkan dapat main, antara game yang aku ingat, Golden Sun, Pokemon (MUST PLAY), Summon Night, Medabot etc





4. Yu-Gi-Oh! Power of Chaos

Yeap, ni salah satu game yang aku kompom xkan buang dari laptop aku. Sape2 xtaw pasal game ni,biar aku explain.
Game ni pasal trading card game berdasarkan manga popular YuGiOh. Bukan setakat game jer, malah kad2 dalam game ni dah di-print dan dijual. Terdapat juga tournament YuGiOh di seluruh dunia diadakan. Cambest kan. Aku dah abis dah maen game nih..seriously aku dah kumpul semua kad, manually, lawan satu demi satu, sampai total kad list aku dah cecah 90% lebih..tp terus kecewa bila satu hari tu jumper cheat card unlocker 100%..damn..usaha aku selama ini kalah ngan para hacker..huhu xpela..yang penting game ni best dan sesuai utk lepaskan geram.hehe bantai joey byk kali :p



5.Nintendo DS Emulator (No$gba)


Ni yang paling latest. Seriously aku xsangka ade jugak Emulator untuk Nintendo DS yang dipanggil No$gba. Memang best giler la sebab dia macam VGA,tapi lagi best sebab game dia buleh ade Full Motion Video FMV ngan interface dia buleh 3-D banding ngan GBA yang 2-D. Kalo minat, download dan try. ROM dia cari la k. Make sure ROM dia type .nds kays..





Well. Tu la semua game aku dalam laptop wat masa sekarang. Ni pulak antara list game yang pernah dimainkan kat laptop aku dulu2..
Try game baru aku maen, Plant VS Zombie,best gak lah. :)

1.Need For Speed
2.Grand Theft Auto San Andreas
3.The Sim
4.Worms 3D
5.Plant VS Zombie


P/S: Hard disk zaman 2006 x sama ngan skrg..terpaksa la guna taktik play-&-delete style supaya dapat maen sumer game huhu

0 comments:

linkwithin

Related Posts 

with Thumbnails
 
  • NetworkedBlogs

  • Blogger Community

    Ourbloggerlists

    BlogMalaysia.com

    Blogged.my
    Personal blogs
  • My Blog List

  • Blog Archive

    Gengblogger