Awek Cun & Comel: Patut Tegur atau Tidak?

~kisah awek cun & comel~
Pada suatu hari, sedang aku berjalan seorang diri, tiba-tiba aku terpandang seorang awek cun yang sangat cun, cantik, comel dan boleh kata perfect la. Awek tu tengah duduk kat stesen bas seorang diri, mungkin tengah tunggu bas atau tunggu pakwe dia. Tiba-tiba, aku jadi blank,blur..tak tahu nak buat aper..



Otak aku mula berfikir.. Patut ke aku tegur? Tak kacau dia ker?? Dia macam xnak orang kacau jer..lagipun x elok kacau anak dara orang.. Dia ada masalah ker? Kalo aku tegur kang dia ingat aku nk culik dia pulak. Takpe ke?  Macam2 la benda negatif dan pelik aku fikir.



Tapi..mungkin jugak kalau aku tegur, dia bagi respon positive..mane taw dia ni mungkin orang yang happy-go-lucky, suka cakap ngan orang..baik hati, peramah, suka senyum..kan best kalo macam tu.. Mungkin dia tengah single..ade problem dengan pakwe ke, sesat ker..sesat buleh abang tunjukkan jalan :p



Tapi macamana kalau dia sebaliknya?? Macamana kalau bila aku datang dekat jer dia dah buat muka.. Pastu tunjuk gaya menghalau.. Tak pun muka meluat, menyampah.. Dibuatnyer dia jerit kuat2..naya aku kang..



Lama punya fikir, last2 aku x tegur pun. Aku rasa dia perasan la aku dok ushar dia jer..lama kot aku tercegat sebelah dia. Last2, aku palingkan muka dan blah.. Sebelum tu sempat aku toleh sekejap, tengok dia buat kali terakhir dan teruskan perjalanan aku balik.



Selamat Tinggal Awek Cun, ada jodoh kita jumpa lagi..



Cerita ni adalah cerita benar semasa aku meronda-ronda KL on da way balik dari Lowyat nak ke stesen komuter.. Aku rasa bukan aku sorang je pernah mengalami peristiwa macam nie. Mungkin lain orang lain pun ada, cuma cerita diorang mungkin lain dari aku. Korang pulak macamana? Pernah ke ade pengalaman terserempak awek cun tapi x berani tegur?

Erm..korang rasa aku kena tegur ke x perempuan tuh? Sampai sekarang aku teringat lagi dia. :(

Gambar hanya hiasan semata-mata. Uncle Google yang bagi ^_^ Lawa kan? kan? kan?

Comments

wannurfazrini said…
ishk x patut la . buatnya popan tu layan , malu diri sendiri gak kan ? so kalau nmpak popan cantik cuci mata jelahhh !
Pisyek said…
Ces, awek nk yg cun je.. xD
Salam..ehm..akak rasa x yah kot..pasal..dia x pakai tudung..
skycatcherz said…
@wannurfazrini yeap..cuci mata jer! ish..dosa2 ish22

@pisyek biasala bro..sape xnk yang lawa kan..kalo dapat alhamdulillah..xdapat frust menonggeng :p

@zaleha aah..memang dia xpakai tudung pon..tapi..tapi..dia lawa..huhuu
elmo blurb said…
apa salah kau tegur pun.
dari kau buat dia rasa diperhatikan.
nanti dia terlebih perasan pulak.
^^
|| NaFiRaa || said…
tak salah pon kalo tegur~ janji niat kita iklas nak berkawan kan~ :)
cintatehO said…
haaa kn dh nyesal..npe la x tegur skadar mencuba nsb mne tau ade rezki leh gayut2 ni dh melepas tgk je la monyet gayut kt zoo...hehehe
cintatehO said…
opsss msh N3 yg same, mne N3 yg bru??...sy nk yg baruuu!!!...hehe sje dtg menyebuk..tgu shoutmix x kua2...
013-639 9069 said…
ha ha, pernah gk jadik kat aku, malas nk tegur, nanti die ingat aku laki miang, kalau muke ensem macam fizz fairus x pe la, tapi ensem macam abon nk buek camno, wadduhh
Anonymous said…
Chill bro. Tegur la apa salahnya. Jd kawan mn tau jodoh kamu. Jgn rasa rendah diri. Pompuan cantik pun manusia gak. If me dah leh jd kawan. If she has boyfren and xego she ll treat u well since u mean well. Just nk chat while waiting kn???

Popular posts from this blog

5 benda korang jangan buat kalau datang Saba Restaurant

Demam..macamana nak elak dan dapat.