• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Skycatcherz Theory Of Energy

Posted by Aidil on Thursday, October 14, 2010 1 comment

Salam~

Dua tiga hari ni badan asyik penat jer. Tak tahu kenapa. Bukan kerja ape pun, rasa-rasanya penat sebab tak kerja kot.huhu Ade ke penat sebab x buat kerja?

Kalo tanya cikgu fizik memang kene ceramah la. Dia keluarkan teori [Energy=Work/Time] pulak kang. Tenaga adalah jumlah kerja yang dilakukan bahagi dengan masa kerja itu dijalankan.
Kalau buat kerja banyak tapi makan masa pun banyak,maknanya sikit tenaga diguna.
Kalau buat kerja banyak tapi makan masa singkat,maknanya banyak guna tenaga.
Betul ker??

Bila di fikir balik teori ni ade betulnye jugak. Teringat lecture dulu bagi kerja bertimbun,tapi dia bagi masa seminggu nak siapkan.
So, [Kerja banyak+Masa banyak=Tenaga sikit]. Ok la~
Tapi..rasanya memang trend bebudak zaman sekarang nih, kerja bertimbun2 buat dek jer. Esok nak hantar baru la gelabah nak buat.
Jadi la [Kerja banyak+Masa sikit=Tenaga banyak] 0_0 huhu
Ish3..sapela yang suka sangat buat kerja last minit tuh :p

Tapi sekarang nih teori tu macam xbuleh pakai la. Aku xbuat pape kerja pon. Duduk menghadap laptop. Penat mane la sangat. Tapi seriusly,aku rasa penat. Mungkin sebab penat mata kot menghadap mende nih jer. Nak keluar,pergi mana jer tanjung malim ni. Pukul 9malam dah rasa macam pukul 12 kalo jalan2 kat bandar tu. Entah la..

Ok la. tu jer entry kali ni. Sekali sekala merapu pun syok gak. Asta la vista bebeh. :p

P/S: Rasanya ade teori baru kot [Kerja sikit+Masa banyak=Lembab seluruh badan] :p

1 comments:

sy suke wat keje last minute...hehe

linkwithin

Related Posts 

with Thumbnails
 
  • NetworkedBlogs

  • Blogger Community

    Ourbloggerlists

    BlogMalaysia.com

    Blogged.my
    Personal blogs
  • My Blog List

  • Blog Archive

    Gengblogger