• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Demam..macamana nak elak dan dapat.

Posted by Aidil on Friday, January 21, 2011 No comments

Salam~

Aku dah dekat 2 minggu batuk dan selesema..mula2 batuk..pastu bila batuk kepala mula la sakit..xlama lepas tu selesema pulakk..dan otomatik akan demam. Dah memang aku agak dah akan jadi macam tue. Minggu lepas, aku demam 2 hari. Demam biasa jer. Pastu minggu ni..datang balik pulak batuk2 nih. Aaaa..xnk demam lagi..seksa wei..aku dah la kerja..macamana nak kerja demam2 nih..

Apa cara nak elok dari demam? Sah2 benda paling cepat dan mudah ialah telan panadol dan tido. Tapi kalo itu pun x jalan..aku rasa boleh "jalan" kot.huhu xdelaa..
Kalau demam tu demam panas, aku selalu selubung dalam selimut. Biar badan berpeluh2..nanti esoknya memang segar bugar je rasa lepas tu. X caya try la.

Nak elak demam pulak macamana? Sekarang ni tgh musim demam, ramai jer orang batuk2 dan selsema sekarang. Cara paling mudah elakkan minum air sejuk. Air tu nampak je sejuk..rasa pun memang la sejuk. Tapi sebenarnya air tu "panas" untuk badan kita. So x elok minum air sejuk.

Macamana pulak nak dapat demam?? Aku ada satu skill yang aku belajar dari pengalaman. Aku rasa aku sorang je boleh buat skill nih. Kalau nak demam, try hisap rokok sebatang. (aku x isap rokok). KOMPOM DEMAM. Sebab apa? Bila aku isap, banyak benda x elok masuk dalam. Tekak aku akan terbakar sebab rokok. Paru2 akan rosak sebab rokok. Sistem pertahanan badan akan berfungsi me-reject bahan2 x elok tu. Bila semua tu berlaku. Aku akan batuk. Dan kalau dah batuk, sequence seterusnya akan berjalan seperti yang dirancang, Batuk--->Selesema--->Pening kepala--->Demam!

Orang lain..aku xtaw..hahaha

p/s: Pelik bila aku isap rokok je demam..uhuhu

0 comments:

linkwithin

Related Posts 

with Thumbnails
 
  • NetworkedBlogs

  • Blogger Community

    Ourbloggerlists

    BlogMalaysia.com

    Blogged.my
    Personal blogs
  • My Blog List

  • Blog Archive

    Gengblogger