• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Kisah aku kena tahan polis

Posted by Aidil on Saturday, January 29, 2011 3 comments

Salam~

Aku tengah risau giler nih. Lesen motor aku dah lama mati. Tarikh mati 6/1/2011 sekarang dah 29/1/2011
sah2 lama giler tuu..baru perasan la..ni pun perasan sebab dengar kecoh2 banyak roadblock sebab ops sikap polis sempena raya cina minggu depan nih.

Xpe..tunggu rabu depan aku punya offday datang baru aku renew. Tetiba teringat tahun lepas punya lesen mati. Time tu dah lewat seminggu aku x renew. Xde masa sgt sebab hari2 busy..tah macamana hari tu kene pulak roadblock. Dalam ati ni berdebar-debar. Tuhan je taw macamana tahap ke-cuak-an aku time tuh.

Dengan muka selamber, aku berentikan motor, matikan enjin, bukak topi keledar (kira penuh sopan santun lagila pemandu berdedikasi). Bila diminta lesen, aku pun bukak la dompet, dan buat2 macam tercari-cari dimana lesen aku. (Nak bagi tanda yang aku ni JARANG keluarkan lesen dari dompet). Bila dah keluarkan lesen, cepat2 bagi kat polis tu. Kira xde takut langsung, macam xde buat salah la kiranya.hehe

Polis tu dok belek2 kad aku tu. Aisehmen..dia perasan la pulak lesen aku dah expired..
"Dik, lesen awak nih dah seminggu lebih dah mati.."
Aku pulak tros wat muka panik, terkejut dan over-reacted.
"HAH?? Betul ke ni!!?? Encik biar betul....Bila lesen saya mati????" time tu buat2 terkejut dan xsangka, pastu buat2 nak tgk lesen tu, konon2 macam xpercaya la..padahal berlakon jer..

Si abang polis ni pon, aku rasa dia ter-kesian lak..(kesian budak ni..dia xsalah..dia xtaw..bukan dia sengaja) pastu dia pun bagi la "lepas". Dia cakap, "xpe la dik..kali ni abang bagi lepas, lain kali xde ok? Ni dah taw lesen mati, cepat2 renew ok?"
Lega..."ok2 bang, petang ni jugak saya renew". (esok baru aku renew hehe)

Tu tahun lepas punya kes lesen xrenew, dan itu xpela polis tu bagi lepas sebab tarikh pun xjauh sangat..baru seminggu..tapi tahun ni??? dah dekat 3 minggu!!! Aku rasa kalau berlakon xperasan,sah2 xlepas beb..huhuhu

p/s: Harap2 xkena roadblock hingga rabu depan.plsssss!!!!!

3 comments:

Hahaha.. stylo la kena tahan polis..

Baca blog entry terbaru aku Kesilapan Besar Blogger Ketika Memberi Komen

ayah nurul ckp..mula2..bg as salam kat polis tu..tros lepas.. hehe..

linkwithin

Related Posts 

with Thumbnails
 
  • NetworkedBlogs

  • Blogger Community

    Ourbloggerlists

    BlogMalaysia.com

    Blogged.my
    Personal blogs
  • My Blog List

  • Blog Archive

    Gengblogger