• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Perempuan pun merokok ker??

Posted by Aidil on Wednesday, February 02, 2011 2 comments

Salam~

Aku tak tahu la, trend semasa ker, gaya hidup baru zaman moden ker, tapi sekarang ni, aku nampak ramai perempuan yang merokok. Kenapa? Kenapa korang merokok ha? Adeh...sakit mata aku tengok, sakit lagi ati ni tahan geram campur sedih..huhu

Aku kerja kedai makan..datang la costumer 3-4orang, Pekerja pejabat. Tiga laki sorang perempuan. Lepas makan jer, macam biasala kalau korang nampak lelaki bukak kotak rokok pastu hisap, dah memang macam tu selalu, tapi kali ni, aku nampak bukan lelaki jer..si perempuan tu pon join sekaki. Kenapa?

Costumer lain, student, remaja. Dua laki dua perempuan. Lepas order, borak2 sambil tunggu makanan sampai, si brader ni mintak la aku lighter, aku ckp xde (sbb ak x hisap rokok), pastu member aku pon bagi la lighter. Tengok2, bukan untuk lelaki tu, tapi untuk 2 orang minah tu. Last2 semua 4-4 hisap. Kenapa?

Costumer lain, satu family. Ayah, Mak, 2 anak perempuan. Sorang anak dia belasan tahun, remaja, sorang lagi budak kecil suci murni lagi, sekolah rendah..tgk dari baju seragam dia pakai dah taw.
Lepas order, diorang pun lepak la tggu makanan. Aku duduk dibalik tiang tiba2 nmpk la asap kepul2..bila toleh pergh..anak pmpn remaja tu selamber je depan bapak dia isap rokok. bukan dia jer..budak kecik tu pon sama!! Kenapa?

Aku pening..
Kenapa diorang merokok ek?
Xpe ke?
Ish salah tu..x elok la..
Salah ker?
Suka hati diorang la nak buat aper.
Memang la..tapi..tapi..

STOP!!!

Aku rasa baik aku buat hal sendiri jer.

2 comments:

zaman skrg ni perempuan merokok depan mak bapak dan semakin ramai.adik ipar perempuan aku pon merokok kat rumah pak dan mak mertua aku mcm xde apa2 je..

Bg aku perempuan merokok ni biasa je sama mcm laki. Tak ada bezanya. Bkn menunjukkan seseorang tu jahat. Bini aku pun merokok. Tp dia bkn jahat, dia bkn nak menunjuk2, bkn bersosial yg tak menentu. Bini aku ayu, baik, bertudung plak tu. Tp dah habit dia merokok sejak form 1 lg. Mmg ada aku suruh dia brenti tp susah katanya. Aku faham perokok tegar mcm mana. Dia mmg kuat merokok sekotak sehari. Aku pun xkisah la dia merokok walaupun aku tak merokok.

linkwithin

Related Posts 

with Thumbnails
 
  • NetworkedBlogs

  • Blogger Community

    Ourbloggerlists

    BlogMalaysia.com

    Blogged.my
    Personal blogs
  • My Blog List

  • Blog Archive

    Gengblogger