• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Sampai rumah sudah..

Posted by Aidil on Tuesday, February 22, 2011 8 comments

salam~

Akhirnya setelah seminggu lebih aku terlantar kat hospital putrajaya, semalam, aku dibenarkan keluar dari hospital. Hehe gumbira tak terkata sebab dah boleh keluar, xpayah la nak baring je 24jam, pandang syiling, pandang tingkap, pandang nurse..eh eh..x..hehe

Semalam, dalam pukul 7.30mlm la aku dibolehkan keluar wad. Aku duduk sana adala dalam 8 hari dengan total kos perubatan sebanyak rm1240.00. Yeap..mahal giler..harga ubat2, ujian darah semua ok la beberapa puluh jer, tapi harga ujian CT scan melampau2 mahal weh. rm400+!. Bila aku tanya ayah kenapa mahal dia cakap, sebab mesin tu pun mahal, berjuta lemon harganya. Ooo..patutla..

Keluar jer hospital, aku terus pergi balai polis putrajaya yang terletak betul2 depan hospital putrajaya. Aku disuruh buat repot polis pasal kes ni. Ayah cakap ni untuk senang nak mintak claim SOCSO. Aku yang memang blur2 gila ikoot je la.

Lepas tu, aku pun pergi ke tempat kerja aku, SABA Restoren Cyberjaya, sebab bos aku, Sulaiman Hamid dengan murah hatinya cakap nak cover semua perbelanjaan perubatan. Wah wah wah cayalah bos! U r the best! So, datang, dapat la rm1230.00 dari bos. Claim balik hehe. Bos SABA kaya..femes lagi. Haritu masuk suratkhabar kot. Tambah2 la rezeki bos. Alhamdulillah.

Balik rumah. aku dah xsedap badan. Rupanya demam balik. Adoi..ari2 mau demam. Terus letak kepala tidur. Pagi ni baru leh gerak sikit, bukak laptop, update pape yang patut. Doktor bagi aku cuti seminggu, dia suruh aku baring jer. Baring jer jangan buat pape. Wah..buleh naik giler xbuat pape.hehe

Sekian sampai sini sahaja entry kali ni. bye

8 comments:

kes apa-kah ? haish . makan ubat , jngan lupa :)

Sabar ek! :-) Just visiting.

jaga kesihatan ok...awak accident..
lau accident mmg betul2 kena jaga diri...
sy tahu sbb sy pon nurse..hohoho

amboi2 berbloging kt hospital yer..tak leh jadik ni! hohoho
bahaya2...hehee

terlantar kat hospital sbb pe ni??
moge cpt sembuh k,..

http://mylifemimie.blogspot.com/

huhu... nasik arab kat SABA mmg terbaik..

tp sedih rege dia dah naik sobb..
nsb baik ckp "regular customer" dpt la ckit diskaun hehe...

(^_^)

As Salam..first time dtg sini.
accident rupanya..nasib baik takde apa-apa ye..siput tu naik apa?..motor ke keta..geram niiii

linkwithin

Related Posts 

with Thumbnails
 
  • NetworkedBlogs

  • Blogger Community

    Ourbloggerlists

    BlogMalaysia.com

    Blogged.my
    Personal blogs
  • My Blog List

  • Blog Archive

    Gengblogger