Tahun baru cina..apa2 je la...

Ape la tahun baru cina.. Orang cina yang sambut, kita melayu lak yang kecoh. Malam semalam berdentam-dentum mercun. Kata mercun haram pun buat jugak. Lantak diorang la. Kebanyakkan orang suka sebab CUTI. Cuti cuti cuti..bape byk cuti daa.. Geram sebab org lain cuti, aku xdapat cuti. Member aku nak tunang esok, mintak cuti xdapat. Pergh..tensen2.. Sib baik tunang jerk. Kalo kawin, bos xbagi jugak cuti, mmg aku bikin havoc arr..

Tiap tahun,sambut gong xi fa chai. Aku xbyk taw. Balik2 angpau merah, malam kumpul2 makan besar, singa menari2, abis. Pastu time2 ni sumer kecoh, tahun binatang ape pulak. Harimau la..Singa la. Ular la.. Aku tahun binatang ape pun aku tak taw. Malas nak google search jer.

Pastu mula la open house sana sini. PM pun nak buat open house. Raya dia buat, Cina pun buat. Thaipusam buat? aku xtaw. aku xtgk berita.wakakaka


Kesimpulannya, chinese new year 2011 ni, xde pape efek pon kepada perjalanan hidup seharian ku.

Comments

Popular posts from this blog

5 benda korang jangan buat kalau datang Saba Restaurant

Awek Cun & Comel: Patut Tegur atau Tidak?

Demam..macamana nak elak dan dapat.