Teringat Kisah Lama

Salam

Hari ketiga puasa. Hari ketiga aku bertungkus lumus bergelumang dengan buku dan nota. Mid Semester exam lah katekan. So far so good.Ada soalan yang boleh jawab, ada yang x boleh jawab, kira 50-50 la susahnyer. Rasanya result pun ala2 takat lulus je kot. Better than fail, tapi ak tetap nak yang terbaikk.

Puasa puasa..yang ditunggu2 time nak buka ngan sahur.. Aku sahur pagi ni macam biasa, nasi ngan lauk2 rumate beli kat luar..tinggal hulur duit jer huhuhu.. Buka pun sama, beli kat luar..tapi sampai bila nak beli2??
Sehari rm5 sebulan xke rm150? adehhh duit aku makin sikit..bila la ptptn nak dapat huhu nak harap duit simpanan time aku kerja dulu mana leh tahan.

Minggu lepas ngan minggu ni aku kerap termenung jauh. jauh sejauh2 nye la. Aku teringat kenangan2 lama. Mula2 aku teringat tempat Cameron Highland. Tak tahu la kenapa, tapi memang teringin sangat pegi situ. Mungkin sebab aku banyak kenangan kat situ. Aku rindu ngan kawan2 lama, mana diorng aku pun xtaw. Nombor sah2 ilang, hp aku banyak kali rosak.

Pastu aku teringat Genting Highland plak..dulu tiap hujung tahun aku selalu pergi, tapi sekarang dah xpergi dah. Yela, duit xde, busy belajar, kalo dulu busy kerja, time kerja mane dapat cuti.huhuhu
Baru nak jadikan benda tu aktiviti tahunan aku hahaha. Aku still xpuas ati sebab xdapat main indoor kat situ. xpe harap2 nanti bleh pergi.

Then aku teringat beberapa tempat rekreasi yang pernah aku pergi, sungai2..aku xingat sungai ape..dulu penah pegi situ mandi manda..arghh kenapakah aku teringat kisah lama??
Aku rasa aku kene bercuti kot..yela dah lama x keluar lepak jalan2..

Paling terbaru aku teringat org yang aku ada ati ngan dia dulu. crush la crush, hahaha tp xpenah confess. ntah macamana la dia ekk. dah jarang dah nampak dia. dulu selalu jer nmpk. agak pelik la pulak kalo aku tetibe nak jumpe dia. pelik x? xpelik? da beberapa bulan xjumpe tetibe nak jumpe..ntah la.

Ok la..nak sambung study. Wish me luck!!!

p/s: Terasa seperti hidup diantara dunia nyata dan alam fantasi.

Comments

Popular posts from this blog

5 benda korang jangan buat kalau datang Saba Restaurant

Awek Cun & Comel: Patut Tegur atau Tidak?

Demam..macamana nak elak dan dapat.